A vállalati Mac-felhasználók néhány cégnél még mindig számos kellemetlenséggel szembesülnek, ha Macen kívánnak dolgozni, mivel a legtöbb IT-részleg nincs felkészülve arra, hogy ezeket az eszközöket megfelelően támogassa. A Macen dolgozók gyakran szembesülnek olyan problémákkal, mint az ütemezett frissítések, a támogatási hibajegyekre adott válasz és a szükséges alkalmazásokhoz való hozzáférés hiánya.
Ahogy a helyzet mutatja, a Mac munkaállomásként való használata még mindig problémás sok vállalat számára, annak ellenére, hogy munkahelyi felhasználásának népszerűsége gyorsan növekszik, illetve az új alkalmazottak Apple munkaeszközök iránti igénye egyre jelentősebb. A probléma valójában a kellő támogatási rendszer hiánya. Megfelelő támogatás nélkül a Mac-felhasználók hátrányban vannak a Windows-felhasználókkal szemben, ami akár a munkahelyváltáshoz is vezethet. A Cisco viszont felismerte ezt a problémát, és úgy döntött, hogy együttműködik az Apple-lel a Mac@Cisco projekt keretében. A projekt pedig nem merült ki a szabad eszközválasztásban; a Cisco hatalmas hangsúlyt fektetett a szükséges támogatási rendszer kiépítésére is.
A Cisco nagyra értékeli alkalmazottai elégedettségét és fontos számára a felhasználói élmény is, ezért készítettek egy felmérést, amelyből kiderült, hogy az alkalmazottak elégedettsége jelentősen csökken, ha nincs lehetőségük a szabad eszközválasztásra. A projekt elindítása óta az újonnan felvett alkalmazottak 59%-a, az eszközcserére jogosult alkalmazottak 65%-a választott Macet Windows helyett. Emellett azt is kimutatták, hogy a korábbi Windows-felhasználók 24%-a szívesen váltana Macre, ha lehetőséget kapna rá. Ezek a számok egyértelműen jelzik, hogy a Macek népszerűsége munkaeszközként valóban jelentős, és elengedhetetlen felismerni, hogy sürgősen szükség van nem csak a szabad eszközválasztás lehetőségének biztosítására, de az ehhez szükséges támogatási rendszer biztosítására is. A Cisco Mac@Cisco projektjének kezdettől fogva két kulcsfontosságú eleme volt: lehetővé tenni, hogy a vállalat minden alkalmazottja vagy részlege választhassa a számára legszimpatikusabb munkaeszközt, valamint kiépíteni egy olyan támogatási rendszert, amely ugyanolyan szintű támogatást nyújt az Apple felhasználóknak, mint a Windows-t választóknak.
A tehetség megőrzése és a termelékenység növelése érdekében a Cisco egy teljeskörű Mac kampányt indított, kiváló támogatási rendszert biztosítva a Mac felhasználók számára a Mac Admin csapat és a Mac@Cisco Helpdesk keretében. A vállalat a Mac@Cisco projekt elindítása óta nyomon követte a kulcsfontosságú teljesítménymutatókat, hogy megfigyelhesse a Mac@Cisco Helpdesk teljesítményét. Eredményeik azt mutatják, hogy a támogatási hibajegyek válaszideje átlagosan kevesebb mint 90 másodpercre csökkent! Az alkalmazottak is sokkal elégedettebbnek tűntek az újításoknak köszönhetően.
Egy ilyen hatalmas változás és fejlesztés bizonyára nem egyszerű lépés egy akkora vállalatnak sem, mint a Cisco, nem is beszélve a kisebb cégekről. Ugyanakkor a munkahelyi Macek iránti kereslet évről évre egyre nagyobb, ezt már égető probléma lenne figyelmen kívül hagyni. Egy cégnek a tehetség és az innováció megőrzése érdekében meg kell adnia azt a szabadságot a dolgozóknak, hogy maguk választhassák meg munkahelyi eszközeiket, az elégedett és hatékony dolgozók pedig hosszú távon a szervezet javára válnak. Azonban ezt a lépést nem lehet megvalósítani egy komoly szintű támogatási rendszer kialakítása nélkül. A Cisco példája jól mutatja, hogy mennyire sikeres lehet egy ilyen döntés, ha ez a tényező biztosított. Ugyanis a Mac-felhasználókra összpontosító, elhivatott Mac Admin csapatuk és Helpdeskjük elengedhetetlenül hozzájárult a projekt hatalmas sikeréhez. Az Apple-nek tagadhatatlanul egyre nagyobb terepe lesz a munkaállomások szcénájában.