A fiatalok Macet és Apple eszközöket használnak
Az iPhone-, az iPad- és főképpen a Mac-használók meglepően fiatalok. A Consumer Intelligence Research Partners felmérése arra jutott, hogy ezen termékek tulajdonosainak nagyjából fele 18 és 34 év közötti. Ha pedig még egy kicsit kitágítjuk a fiatalság korhatárát, mondjuk 44 éves korig, már az Apple felhasználók 70 százaléka tartozik ebbe a korosztályba.
A legérdekesebb újdonság a jelentésben talán az, hogy a Mac-tulajdonosok még az iPhone és iPad használóknál is fiatalabbak: a 25-34 éves korosztály a Mac-felhasználók 31 százalékát teszi ki, míg az iPhone-tulajdonosoknak 27, az iPad-tulajdonosoknak pedig 28 százalékát.
Az amerikai felmérés egyértelmű következtetése, hogy valóban a fiatal amerikaiak az Apple népszerűségének hazai zálogai, és ez a generáció meghálálta a legbátrabb újításokon és könyörtelen maximalizmuson alapuló termékfejlesztési koncepciót.
Egy lépéssel tovább gondolkodva pedig arra is következtethetünk, hogy ebben az évtizedben egyre többen érkeznek majd úgy a munkaerőpiacra, hogy számukra egy Mac-iPad-iPhone munkaállomás volna a természetes választás. Érdemes tehát felkészülni a vállalatoknak arra, hogy a Z-generációs tehetségek megtartásának egyik eszközeként tekintsenek a szabad platformválasztásra, és biztosítsák, hogy egy Machez szokott fiatal a munkájához is a megszokott márkáját használhassa.
A Cisco például megtette ezt a lépést a Mac@Cisco programjával, miután kiderült, hogy a munkavállalóik hatalmas arányban, 66%-ban választanának Macet céges eszköznek, ha lehetőségük lenne rá. Azzal, hogy ugyanolyan szintű támogatást biztosítottak a Mac-használó munkatársaknak, mint a Windowst választóknak, azaz valódi választási lehetőséget adtak a kezükbe, jelentősen emelkedett a munkavállalói elégedettség.
A fiatal tehetségek megtartása nem mindig könnyű feladat, és pontosan ez az a generáció, amely tagjai értékelik, ha modern, megbízható, magas minőségű és magas presztízsű eszközön dolgozhatnak.